onsdag 22. juni 2011

Hekleglede



Det nydelige været vi har vært så heldig å ha i Nord-Norge de siste 14 dagene ( varte faktisk AKKURAT i 14 dager ) ser ut for å ha tatt snarveien sørover.

Derfor ble det tid til inne-arbeide:
Vaske klær, huset, og div gjøremål på vent.
Alt stopper nemlig her nord når SOLA skinner!



Startet å hekle på et mellomverk til en liten gardin for de små stuevinduene mine.
Synes det ser søtt ut med duene.

Kjærlighetsduer eller Fredsduer:


Mønstret er lett, som dere kan se her!
Bare luftmasker og staver:
Legg opp 55 lm, start med stav i 4.lm fra nålen. Hekle 3 st (4 st tilsammen medregnet de tre lm som 1.st)
Hekle 1. rad: 4 st, 2lm, hopp over 2lm, 1st i neste lm (1 lm-bue). Fortsett slik til det er 4 lm igjen og hekle st i disse. Snu med 3lm (1.st i neste omg.)
2.Omg: 3st i forrige omg.sine st, 3 lm-buer, 2st i hver av de neste to lm-buene (7st = 2 st-grupper) Fortsett med lm-buer og 4 st over st fra forrige omg.
Dette var starten på 1. duens stjert, resten av mønsteret er lett å se utfra bildet ovenfor.

Jeg hekler med krok Boye 4, og heklegarn 8/4 mercisert bomullsgarn.
Mitt arbeide er ca 15 cm bredt. 
Men det er helt greit å bruke annet garn og krok som passer til!

Lykke til med heklingen dere!

Velkommen til ny følger: Helene, håper du finner  inspirasjon hos meg!
Det samme ønsker jeg for ALLE følgerne mine!!

Nå skal jeg ta en bloggerunde, har plutselig maaaasser av tid!

Ny side:  Quilter, i  "Krambua mi"
stikk inn å ta en titt.

:O)

8 kommentarer:

  1. Kjempeflott mellomverk... :O)

    Ref spørsmål så har jeg brukt bordvatt inne i teppet mitt!

    Ønsker deg en flott dag!

    SvarSlett
  2. Heklebærta! Får gjort endel inne disse dagene, rart det der at vi bor ute når sola skinn.. 14 dg klesvask går unna idag... Klem

    SvarSlett
  3. Flotte mellomverk du lager. Finværet har nok stoppet et sted på veien, for her på Østlandet ser det ut til at vi kommer til å feire St.hand med regn og torden...

    SvarSlett
  4. Så nydelig,Anne. Snakk om å være flink. Det er i alle fall du:)
    Takk for fine kommentarer. Du er så grei!
    Jeg ble overrasket selv da jeg så hvor stor forskjell det gjorde med bare hvitt rundt vinduene, men nå er vi godt i gang på "fasadesiden" :)
    Finværet har ikke kommet hit riktig ennå , men vi håper...og jeg forstår godt at du nyter sola når den først dukker opp;)
    Klem fra Ingunn:)

    SvarSlett
  5. Ja ,,,eller turtelduer,,,smiler.
    Koselig melloværk. som kan brukes i alle slags vinduer.
    Kos deg med inneprosjeketen dine,,,har jo fulgt med på Hurtigruta og sett det flotte været som har vært oppe hos dere.
    Ha en fin St Hans aften.4
    KLem Anne

    SvarSlett
  6. Det er så utrolig mye fint man kan hekle med bare luftmasker og staver :-)

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  7. Så nydelige duer du hekler! Jeg måtte inn på nettTv og se på innslaget fra Tromsø en gang til og jeg tror jeg så deg, barnebarna hilste til pappaen? Ha en fin helg, håper sola titter fram igjen!

    SvarSlett
  8. Tusen, tusen takk for koselig pakke jeg fikk i posten idag! Likte alt sammen veldig godt! Her regner og tordner det så det var veldig fint å få så fin pakke idag :)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for kommentaren din :o)
Har du ikke egen blogg markerer du bare for "anonym"