onsdag 3. august 2011

To FØR-ETTER prosjekt



Bokhylle og 50-talls skjenk.

Det har vært verksted i stuen min i sommer, prosjektene tok sin tid ettersom det var altfor godt sommervær til å jobbe inne!
Bokhyllen var oppbevaring for malingsspann i en kjeller,
den skulle kastes for den var stygg og brukket flere steder.



Heldigvis fikk jeg tak på den før den havna på søppla :O)
Liming og skrustikker og stifting, sparkel og maling - jepp,
så god som ny!
Passer perfekt på barnebarnrommet, hihi!!



Skjenken er et absolutt FUNN fra gjenbrukshallen!
For den nette sum på kr 300.- ble den suverent sengetøyskap i det samme barnebarnrommet!!



Den var slitt i finishen rundt om det hele, så det var fram med vaskefilla. Etterpå smurte jeg den kraftig inn med bivoks.
Skjenken ser ut som ny, hoho :O)



Blank og fin, den er liten og nett av størrelse så den virker ikke ruvende.



Fikk tilogmed plass til en stor og en liten dyne og to puter inni her!
Fire søte små "sølvtøyskuffer" med grønn bunn, her kan barna gjemme små skatter :O))



LYKKE
Skulle egentlig være "vinterprosjektene" mine - men jeg vil jo emigrere til vinteren derfor må det gjøres nå.
(neste er veggene som skal males)
:O)

8 kommentarer:

  1. Ja du får det til du! Jeg kommer ikke i gang med mine malingsprosjekter, og i finværet har det ikke blitt så mye brodering heller, men det går nå sakte men sikkert fremover :)

    SvarSlett
  2. Jøsses så flittig du er! Jammen kunne de lage praktiske og flotte møbler før i tiden. Skikkelig håndverk som ikke gikk så lett opp i limingen.

    Ha en flott kveld.
    Bente

    SvarSlett
  3. Så flink du er! Bivoks må jo være rene tryllemiddelet! Kjempeflott ble det!

    SvarSlett
  4. Så godt at du fikk reddet den bokhylla, for den ble knallfin!!!
    Skapet var du skikkelig heldig med - for der er det plass til mye.

    Husker ikke navnet på den andre grønnfargen, for den oppdaget jeg der og da i butikken.
    Men " aprilgrønn" er Jotun sin farge og den andre er Nordsjö.
    Nordsjö fargen lignet litt mer på irr grønn - altså mer blått i.

    Er glad jeg valgte aprilgrønn:) De har den i Nordsjö sin database også:))
    Ha en fin kveld!
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
  5. Så det e derfor det har vært stille på den fronten! Aha! Skjønte vel at den hylla blei fin, og skapet har alltid hatt ei stjerne hos mæ. Du ane ikkje kor æ rydde for tida, føles som om det aldri tar slutt!! Og som æ sier: med så mange prosjekt, koffør må man arbeide i tillegg?? Har vel nok å fylle dagan med!!Klem Mayen

    SvarSlett
  6. Se der ja, er ikke alltid så mye som skal til før gamle møbler blir som nye;))
    Så flink du er!
    Og disse gamle skapene er det jo plass til litt i og, det er alltid kjekt ♥

    Lykke til med veggmalingen;)

    Klem Line

    SvarSlett
  7. Så flott det ble!
    Klem

    SvarSlett
  8. En sånn skjenk hadde jeg engang jeg også.Gjenbruk er både morsomt og flott det. Jo du, jeg kunne nok godt ha tenkt meg noen måneder i sol og varme, det er slettes ingen dum ide nei. :)

    Håper dere fortsatt får noen fine sommerdager oppe i det høye nord, det er lenge til høsten enda. (Håper vi da) Klem fra meg.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for kommentaren din :o)
Har du ikke egen blogg markerer du bare for "anonym"