tirsdag 1. juni 2010

Uvelkommen natt-gjest



Denne ekle beileren prøver seg på meg, iblandt ikke bare EN gang pr natt - men FLERE ganger :/
Noe jeg ikke setter særlig pris på!

Det var jo regelrett med livet som innsats jeg gikk til sengs på kvelden. Midnattsolen lyste på sitt aller beste og varmen vibrerte i rommet, men spør om jeg våget å ha vinduet åpent!
Den rakkaren passet på til jeg akkurat hadde sovnet, da slo den til!
Måtte bruke halve natta på å jage krypet å klaske til, før jeg selv ble tatt (mer eller mindre av dage)

En natt lå jeg å fantaserte i varmen - tenkte som så at om det ikke er andre som vil ha min gunst så får det heller være :)
Dermed klekte jeg ut en plan:
 Ramme med nett rundt til å sette inn i vinduskarmen!
En lynende ide! Kan minnes min far lagde slike da jeg var liten.

Dro avsted til Neuman og handlet noen lange "pinner" som jeg fikk en kjekk ung mann å sage til etter mine mål, og 4 stk vinkler.
Hjem igjen, lette fram MINE verktøy, som består av en borr/skrumaskin, etpar skrujern og (av-en-eller-annen-grunn) flere hammere!!!

Jeg hadde selvfølgelig gjort en skikkelig jobb den samme natten, fundert ut hvordan jeg skulle få rammen til å sitte sammen så den egnet seg til formålet.
Jeg var så uheldig å nevne hva jeg skulle gjøre og hvordan jeg tenkte få det gjort, til en kar!!! Og han mente at det ville IKKE fungere!!!! hmm...

Vel, det skal vi bli to om - tenkte jeg, vil iallefall gjøre et forsøk - går det så går det :o)




Haa, se bare selv!
Jeg synes allerede dette ser meget profft ut, eller HVA?
Først saget jeg disse pinnene i rett lengde, to ble litt for kort men da satte jeg bare de oppepå de to andre. Merket hull med penn, og borret hullene. Da var det bare å skru vinklene til, og VIPS var rammen ferdig :)
Selve nettet stiftet jeg rundt med stiftemaskin!





Tro det eller ei - rammen passet FERFEKT inne i karmen:)
Kanskje ikke av de peneste - men SÅ praktisk.
Ikke flere nattebesøk av våryre VEPSER her,
som bare er ute etter kroppen min!





Skal innrømme at dette arbeidet var en liten prøvelse i seg selv:
Jeg svettet og bakset med de lange pinnene mens jeg måtte skru samtidig som jeg måtte holde elendigheta sammen selv også.
Min søster nevnte borrelås med lim bak,
akk-ja, i verste fall måtte jeg ha brukt det om ikke rammen min ville fungere etter planen. Hadde borrlås forrige sommer, men malingen rundt karmen ramlet av da det løsnet, som dere ser her under.




Nå får jeg fred og ro igjen , hver gang jeg hører zzzummming fra veps og andre flygende varelser, kan jeg nyte sommerlyden å sove videre!

Oooo lykke...


Ha forsatt fin sommeruke!

5 kommentarer:

  1. Så flink du er!!! Mesterbrev er neste steg!! Jeg har blitt stukket av en veps mens jeg sov en gang, i armen, og det var ikke skøy nei.

    Klemmer fra Lena

    SvarSlett
  2. Må le, ser deg for meg i nattens mulm og mørke der du kjemper mot vepsen. Har eit slikt nett sjølv, på alle soverom. Men dei har eg kjøpt på Europris, veldige praktiske med borrelås m tape på eine sida til å feste i karmen. Desse skulle du visst om, så hadde du sluppet all snikringa:)

    SvarSlett
  3. Her inne var det jammen mye koselig og fint å både se på og få inspirasjon av. Jeg la meg inn på Følgere jeg så er jeg sikker på å finne deg igjen.

    Veps er da søte de. Jeg har bare blitt stukket av veps en gang i hele mitt liv og det var fordi jeg satte meg på den. Den likte ikke det og det skjønner jeg jo. Men jeg begriper jo at det ikke er så hyggelig å få inn i soveromet om natten og nettingvinduet ditt var kjempelurt.

    Jeg så det sølvskjellet ditt under her - mamma hadde et likedan og hun lagde sånne små smørkuler som ble dandert i skjellet. Så ble hele skjellet lagt på en skål med isbiter i sånn at smøret ikke skulle smelte og kulene bli til klatter. Meget forfinet altså. ;)

    Musebarnet ble til nattmat den stakkar. Vi hadde en diskusjon om det, Pusifer og jeg, men ungen var så liten at den ble borte i en stor jafs.

    Ha en god natt.

    SvarSlett
  4. Så flink du er!
    Nei, besøk av veps nattestid, det vil vi ikke ha!!!

    SvarSlett
  5. Så flott da!! Da blir det fred og ro på natten!!
    Har samme problem,blir alltid spist på av alt som stikker. Jeg er lei,så mulig jeg snekrer meg et jeg også. Hadde et når ungene var babyer,så ikke noe skulle stikke dem på natta:)
    Takk for koselig hilsen da!
    Klem Mona

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for kommentaren din :o)
Har du ikke egen blogg markerer du bare for "anonym"