torsdag 29. april 2010

Det hadde jeg ALDRI trodd....


at jeg skulle klare å lage denne Sackboy-dukken fra Playstationspillet "LittleBIGPlanet"!
Han er litt tykk over magen (stappet i seg for mye tror jeg) men SØT likevel  :o)




Startet med å strikke alle delene.
Allerede da var jeg sikker på at dette ville ikke gå så bra, men kunne jo ikke gi opp ettersom jeg hadde lovet å vise dere UANSETT resultat.




Da monteringen sto for tur, begynte jeg nesten å få troen på at det kanskje KUNNE gå....




Strikke fingrer var et EVENTYR i seg selv...
men... ja, hva KAN man ikke, hehehe....




Blankt stort glidelås var et "must"
og det hadde jeg selvfølgelig ikke. Måtte spraylakke med sølvspray et grønt plast-glidelås,
til barnebarnets store overraskelse: Mommo, du HAR jo ALT vi behøver - hele tiden!!




Ja, da ble Sackboy ferdig omsider!




En ting til som jeg aldri hadde trodd:
Var nesten sikker på at våren endelig var her, pakket bort både spader og vintersko - skulle jeg ALDRI ha gjort!

Dagen etter kom det 30 cm tung våt nysnø, bare å hente fram vinterremediene igjen :/




Men nå blomstrer porselensplanten igjen i glasset sitt, den er nydelig når blomstene slår ut.
I over ett år har den levd i dette glasset og ifjor hadde den to klaser med blomster, ser ut for at det bare blir en klase i år.
Ute kom vinteren tilbake, idag snødde det enda mer, håper vi kan tenne bål til St.Hans... :o)


Snart helg igjen, kos dere!





2 kommentarer:

  1. Synes du har vært flink jeg!! Den var jo bare så søt da!! Jeg kan knapt strikke !!
    Her skinner sola idag,så nå håper jeg solen har kommet for å bli en stund!!
    Ha en fin dag videre!!
    Klem Mona

    SvarSlett
  2. Hei,,,,stilig strikkedukke.
    Ja det er utrolig hva man får til når noen små ber pent,,,,,
    Men er jo moro med slike oppgaver også ,,,,
    Syntes synd på deg nå,,,,iforhold til snømengder,,,,
    Her er det 15 varmegrader i dag og deilig sol,,,,i morgen har jeg fri så da er planen å male utemøbler,,,,,håper på oppholds.
    Vi snakkes.
    Kos deg i helga,
    Klem Anne

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for kommentaren din :o)
Har du ikke egen blogg markerer du bare for "anonym"