mandag 26. april 2010

Rundvask og julegavealong


Denne måneden er det blitt lite gjort med julegaver, selv om jeg ikke akkurat har ligget helt på latsiden heller.

Heklet vaskeklut etter samme framgangsmåte som gryteklutene tidligere.
Ellers er det rundvasken som har vært mest sentral denne tiden, i tillegg til maling av møblene som bare MÅTTE bli ferdig!



Men jeg har fått sydd fem stykk putetrekk til stuen, det var på tide med nye. Brukte bl.a. samme stoff som til krakken jeg pusset opp tidligere.



Putene har ulike for- og baksider slik at jeg kan snu dem når jeg ønsker forandring :) Og det ønsker jeg plutselig...



Det var fint med nye puter i en nyvasket stue!
Holder på å drepes av takvasking, samme slitet hver vår - og hver eneste gang tenker jeg at dette året skal jeg ta taket ettpar gang underveis også, så er det enklere når våren kommer!

Men neida, det blir ikke noe av - tiden går for fort og det er så mye annet som er morsommere å holde på med :)

Så det blir nok med livet som innsats igjen neste vår også!!


Har startet på denne også, som er et ønske fra barnebarnet!

Sackboy - hahahaha, har ikke sett en slik før - og har ikke noe større håp om å få den til heller - men jeg skal gjøre et tappert forsøk likevel :o)
Skal komme tilbake med resultatet, så dere får se uansett hvordan den blir tilslutt. Kan bli ganske spennende det!


Ha en fin uke, dere!





3 kommentarer:

  1. Så deilig det høres ut å være ferdig med vårrengjøring av stua,,,,,
    Det er litt av en jobb, og utrolig godt å være ferdig med.
    Lur ide å ha forskjellig stoff fram og bak på putene,,,,da får du liksom dobbelt så mange og det blir enklere å forandre litt,,,,,og den lysten kommer jo plutselig på.
    Ha en fin vår uke,,,,,
    KLem Anne

    SvarSlett
  2. Herlighet, vasker du stuetaket hvert år???
    Det prøvde jeg med på en gang, og det ble mislykket, sjodet og fælt. Nei her maler vi når det trengs heller. Så blir det med tørr mopp å ta støv innimellom.
    Så du har greidd prosjektet med julegavealonen denne måneden også. Det kommer jeg til kort denne gangen.
    Spennende strikkeprosjekt du skal til med. har ikke sett en slik før.
    Nydelige puter du har sydd til stuen. praktisk å ha forskjellig for og bakstykke, da har en noe nytt alltid.
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  3. Så fine puter!
    Mathias har snakket om den der "sack-boy"-en du skulle fixe, ja ;)
    Har du oppskrift?

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for kommentaren din :o)
Har du ikke egen blogg markerer du bare for "anonym"