torsdag 14. januar 2010

Fra mormors skatter







Kom over disse kaffedukene i mine gjømmer, som jeg har fått etter min avdøde mormor.
De er brodert på lin med blonder rundt, og de er bare helt nydelig,
 måtte bare brette dem ut og prøve....





De er skikkelig pent brukt og godt bevart.

Hos meg har de ligget i et skap og aldri vært til nytte, men nå synes jeg det er tid til å plukke dem fram.
Nå skal strykejernet fram så de blir slette og fine.




Det er helt utrolig at de fortsatt er så flott i fargene, må være minst 60 år gamle!





Er såååå heldig som har disse skattene :o)





Tenk så fine de blir når jeg får presset og stivet dem litt!!

Kaffekoppene kjøpte mormor til meg da jeg var veldig liten, de er av tynt fint porselen.
De voksne kalte dem for mokkakopper, husker jeg.

Det er et lite under at de har overlevd alle disse år, vært med på flere flyttelass i både inn-og utland.

 Tenker de må være knakende gode som espresso-kopper!!

En ting er iallefall sikkert: NÅ skal bordet males :-))

Natti-natt.


1 kommentar:

  1. Hei,,,,ja slike skatter må en ta godt vare på,,,,er nok ikke så mange i vår generasjon som har sydd slike kaffeduker for å ha i utstyrskassa,,,,,
    Derfor er det viktig og ta godt vare på dem,,,men du må jo bruke dem og da,,,,,
    Ha en fin helg der nord.
    Anne

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for kommentaren din :o)
Har du ikke egen blogg markerer du bare for "anonym"