tirsdag 19. januar 2010

Gamle leker og andre verdier




En dag kom barnebarnet å fortalte at hans mor hadde sagt at det går ikke an å få alt man har lyst på, det var bare enebarn som kunne få nesten alt de ønsket om de hadde to foreldre som tjente penger!







Han har ei søster, og venter et nytt søsken til.
Jeg regner med de har hatt en liten diskusjon hjemme pga noe spesielt han har lyst på.






Jeg spurte litt forsiktig om det var slik at han helst skulle ønske at han heller var enebarn, slik at han kunne fått alle de tingene som han ønsket seg






da svarte han: "Nei mommo, jeg synes det er mye bedre å ha folk enn å ha masse ting!!!
Og dessuten så har jeg nu egentlig det jeg trenger!"





Jeg ble nesten målløs over en sådan visdom!

Dette sier gutten på 10 år til sin mormor, som har et spisebord - men egentlig kunne ha tenkt (trengt, behøvd??) seg et alldeles nytt og moderne et.....






Det er mye vi kan lære, mye vi kan bli påminnet underveis ved å være sammen med barna! For ikke å snakke om hvilken glede de tilfører vår hverdag :o)

Barna er den aller største rikdom vi kan få!!


Bildene er gamle ting/barneleker, og en tøydukke min sønn laget selv da han var liten for ca 20 år siden.







1 kommentar:

  1. Ja de får sagt disse ungene og kloke er de også.

    Koselige ting du viser, disse gamle lekene.
    Og de fine dukene , klart de må frem i dagen!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for kommentaren din :o)
Har du ikke egen blogg markerer du bare for "anonym"