fredag 2. mars 2012

Hekla hodepryd til baby



Til nusselige tøfler/sko, må baby-jentene få sommerlig hodepryd.

Slike "hårbånd" har nesten alle små babypiker i det store utland, der de ikke behøver luer for å holde varmen - men det er jo faktisk noen dager i året det er varmt i vårt land også - selv om det er vanskelig å huske på størsteparten av året :)




Disse tøflene ble solgt til en dame fra Ålesund mens jeg var i Thailand.
nå skal hun få hårbåndet tilsendt.




Bestilt og solgt :)

Rekker ikke hekle opp noe lager, her går det ut med det samme. 
Morsomt, at hekleriene mine er ønsket.


Dukke-lise er modell, som vanlig:



Her hadde jeg 10 lm i båndet, synes det kanskje ble noe bredt - var greit på et 9-måneder gammelt barn, men vil nok bli bedre med 8 lm til et mindre barn.





Hårpryden
er enkel hekling:
Legger opp ca 8 fm. hekler annenhver rad staver, og st - lm - st.
Omtrent 44 - 46 omganger.
Sy sammen, hekle en liten blomst med perler og stæsj å sy på.

Lykke til
Ha en flott helg alle sammen
:O)

6 kommentarer:

  1. Noe av det søøteste jeg noen gang har sett!
    God helg i snykovet:)

    SvarSlett
  2. Sååå nydelige ting du lager! Helt superskjønt, og du er
    knallflink!!
    Tusen takk for kommentar hos meg!:)
    Ha en fin kveld og god ny uke!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  3. Så kjempesøte ting som du lager. :)

    SvarSlett
  4. Hei Annemor :-) Håper det går bra der borte i bakken.
    Velkommen tilbake til sola som vi endelig ser :-)
    Håper alt er bra med deg. Og du verden du er ivrig med heklenålen, dyktig er du! Kan tenke meg at du har mange prosjekt, klem

    SvarSlett
  5. Kjempe fin blogg med masse fint! :) Jeg la meg til som følger! :)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for kommentaren din :o)
Har du ikke egen blogg markerer du bare for "anonym"