onsdag 21. mars 2012

Løper


Uken som gikk ble brukt til å hekle denne løperen til svigerdatter og sønn,
Rutene i midten har jeg selv komponert, men "viftene" rundt er tatt fra et gammelt og svært populært heklemønster i sin tid.



Ifølge mønstret skal midtmotivet se ut som denne (som jeg har heklet til meg selv, men ennå ikke bestemt om det skal bli løper eller gardin av)

Synes derimot mine firkanter til midtmotiv passet "bedre i tiden" og så er det jo morsomt å "designe" litt selv, hihi
tar kjøkkenbenkbilder for å vise motivet bedre, har bare hvite bord og da vil det ikke synes så godt her.




Løperen ble helt nydelig, strøket med STIFF for å glatte den ut, 
vakkert
vi ble kjempefornøyde.



Denne måler ca 1 m, 
skal nå hekle to løpere til som hver skal måle ca 1,5 m

Mønstret er svært enkelt, jeg legger det gjerne ut her om det er interesse for det.

Måtte si til mine håpefulle at DETTE er ARVEGODS, til de to små barnebarna blir voksne - ta godt vare på det som skal bli KLENODIER etter FARMOR,
ellers vil jeg spøke rundt her i all evighet, hoho

;O)

6 kommentarer:

  1. Du er så flink! ....og denne er laget på bare en uke.
    Ha en fortsatt produktiv og fin uke.
    Bente

    SvarSlett
  2. Synes æ høre heklekroken går!! Du e driftig ;o)Og bare tyn de her ungan dine: går absolutt under ARVEGODS kvota ;o)

    SvarSlett
  3. Så mye arbeid, klart det er arvegods. Lekkert er det også. Det er litt morsomt at sånt kommer tilbake syns jeg.

    SvarSlett
  4. Vakkert arbeid. Liker også veldig godt den heklede vesken du har laget. Veldig søt: )

    SvarSlett
  5. Hei Anne! Så nydelig løper!! Ja disse må de små sette pris på og bevare som dyrebare, håper det blir lenge til de blir å betrakte som arvegods.
    Så flott Hello Kittyveska ble, kjempeartig prosjekt:)
    Snart helg -håper den blir fin for både deg og meg! KLEMS:))

    SvarSlett
  6. Så mye fint du har laget her!
    Jeg følger deg, så jeg får se mer..
    Ha en fin helg :)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for kommentaren din :o)
Har du ikke egen blogg markerer du bare for "anonym"