tirsdag 27. mars 2012

Hello Kitty-purse, veske


Hekling igjen :O)
Skulle nesten ønske jeg var barn igjen, eeeelsker Kitty.
Får vel ikke lov å legge ut oppskrift på veska, men jeg kan vise framgangsmåten min,
Jeg har fòret denne, men orginal-oppskrifta er uten fòr - så det er ikke nødvendig å fòre.




Hekler to slike, for- og bakstykke, med Gjestdal Sport og krok nr 4.
Starter med 16 lm, og øker til det er 30 m. Under ørene felles det jevnt opp til toppen av hodet.




Ørene hekles på med 10 fm i sidene og felles jevnt.



Om vesken skal fòres, klipp til to deler like stor som det heklede hodet.
Sy på glidelås øverst.



Sy på toppen av hodet ved glidelåsen, likt på begge sider. Sy til det er ca 1,5 cm igjen til endene i hvert øre.



Zikzakk rundt fòret.



Sy eller broder øyne, nese og følebustene.




Hekle sammen vesken med fastmasker, start under glidelåsen på øret og hekle rundt til glidelås i neste side. Fortsett med toppen på framstykket, og hekle videre over på toppen til bakstykket.




Originalen hadde denne blomsten med røde pong-ponger, men ettersom jeg ikke er flink til å lage dusker,  sydde jeg på disse hjertene istedet - det ble fint også.




Hovedarbeidet nå er løper nr 2 til sønn og svigerdatter, MÅ hekle minst en rute pr dag - blir jo litt lei innimellom - det er DA jeg hekler Kitty`er.




Selv om jeg står modell her i speilet, så ER ikke vesken til meg.



Har mange søte små barnebarn som også liker Kitty, 
denne vesken var forholdsvis rask å få ferdig, så det blir nok flere av denne etter hvert.

:O)

14 kommentarer:

  1. Wow!!! for ei herlig veske, og så flink du er!!!
    Tror aldri jeg hadde klart å få til en slik - eller jeg er helt sikker på at jeg ikke får det til:)
    Har laget noen vesker i sånn enkle bestemorsruter:)) og da strikket jeg håndtaket - bare for å få en forandring hihi:)
    vet ikke hvorfor egentlig:o)
    Ha en superflott kveld!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  2. Heia Anne! -lenge sia sist!!
    Du er liksom inni Kittystimen nå. Veska ble kjempeflott!! Tenker det er ei lita frøken som har bestilt, eller som skal overraskes med den:)
    Klem og en fin kveld i øspøsregnet.

    SvarSlett
  3. Sku ønske æ va lita igjen..man kan smelte helt avde søte tingene sm unger kan få idag;o) Har ikkje regne bort her i fjærsteinan, men e ganske nær! Idag kom venninna til junior SYKLENDE!! Snart er det vår ;-)

    SvarSlett
  4. ÅÅåååååååååååååååå, denne var skjønn. Jeg har også noen barnebarn som elsker "Hallo Kitty" Kanskje jeg skulle prøve heklenålen?

    SvarSlett
  5. Hellan dussan, du altså! Men si meg, sitter du inne i godværet???

    SvarSlett
  6. Så utrolig skjønn veske du har laget...

    Hvis du ønsker å prøve lykken på et gavekort-ønsker jeg deg velkommen inn på bloggen min ..I morgen bør du følge med =))

    ha en fin fredag

    Kerstin

    SvarSlett
  7. nydelig veske - tror jeg må "stjele" den ..... Så flott blogg som du har - så legger jeg meg til som følger
    go helg

    SvarSlett
  8. Åååå kor søt ei veske!!! Heldig er den prinsessa som får bære med seg HelloKitty kor ho vil!
    Det er mest så eg kunne tenkt meg å hatt ei slik ei sjølv ; me blir vel aldri for gamle for Kitty...?
    Ønskjer deg og dine ei flott palmehelg!
    Siri

    SvarSlett
  9. Her var det mye fint! SÅ flink du er Annemor :-)
    klem

    SvarSlett
  10. Dette må jo være en vær liten pikes favorittveske. Har flere små-nieser som jeg vet ville blitt mer enn litt begeistret. :)

    SvarSlett
  11. Så stilig,,,,,denne får du sikkert avkastning på Hello Kitty er jo alle småjenters drøm for tiden,,,,,
    Ha en fin Påske, og kos deg i fridagene dine.
    Klem Anne

    SvarSlett
  12. Så søtt! Du er så flink!
    Klem, M

    SvarSlett
  13. å helledussen så søt. Har en liten tulle jeg er gudmor til som heeeelt sikkert kunne tenkt seg en sånn.
    Jeg gir deg herved en bloggaward - rett og slett fordi jeg synes det er så kjekt å titte innom flittige du, og finner alltid både inspirasjon og koselige innlegg.
    Du kan lese mer om awarden på bloggen min.
    Ha en flott helg
    Bente

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for kommentaren din :o)
Har du ikke egen blogg markerer du bare for "anonym"