torsdag 26. mai 2011

Mobil krydderhage


Her i Tromsø snør og sludder det idag :(
Fordelen med det er at da kan vi forvente bedre og bedre vær :)

Derfor må jeg ha urtehage som er flyttbar, hihi.



Graderstokken viser 2,5 pluss, stakkars basillikumen fryser tvert ihjel på verandaen, bare å flytte inn blikkfatet med krukkene.



Men det er koselig på kjøkkenbenken også, da!
Derfor kan krydderhagen min heller ikke være så altfor stor, den må bæres litt fram og tilbake - ganske OFTE for å være helt ærlig.




Hihihi, bor ikke akkurat på verdens varmeste hjørne :O)


(Jeg er så plaget med BLOGGER for tiden, klikker og klikker og VENTER og VENTER, mens INGENTING skjer!!
Får heller ikke skrevet kommentarer hos dere, hjelper ikke hvor mye jeg logger på.
Noen fler som har problemer med dette?? ja det hjelper vel lite å spørre hvis dere har samme problem med å kommentere!!)

Trærne spirer grønne,
jeg kikker forbi de hvite FILLENE som daler ned
og tar alle sommerfarger innover meg istedet

:O)




10 kommentarer:

  1. Heisan

    Mobil urtehage er nok midt i blinken i Trosø, kan eg tenkja meg. Her i sør er det alt frå 10-20 grader, trea står grøne og bøndene har byrja fyrste slått.

    Klem fra Siri

    SvarSlett
  2. Det har vært mye krøll i det siste, men jeg tror det fungerer greit nå.

    Vi har ikke så lav temperatur som dere, men dette er hverken vår eller sommer. Kan ikke huske at jeg har måttet sette på varme på denne tiden.

    Supert med mobil hage, enten det er krydder eller andre vekster. Nød lærer nøken kvinne å spinne, vet du.

    Klem

    SvarSlett
  3. Greitt med ting en kan flytte ut og inn etter som. Men det er jo tragisk når været er så ustabilt.
    Håper været blir bra nordover, for vi har jo tenkt oss nord i landet på ferie.
    Blogger har vært så som så i det siste, og det har vært et irritasjonsmoment. Kommentaren din kom Anne.
    I går satt jeg over en halv time for å laste opp bilder til bloggen , slikt blir en sprø av.

    Ha en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  4. Hei, vi er mange som har hatt samme problemet. Noe av det som har hjulpet meg er å laste ned Google Chrome og ha det som nettleser. Etter det har jeg fått kommentert hos andre (som meg selv).

    Når jeg hører om deres temperaturer skal jeg nok ikke klage så mye over været på Østlandet likevel.

    SvarSlett
  5. Lurt med mobil hage;-)Været idag har bare vært for j...lig, men har fått gjort MYE inne! Klem

    SvarSlett
  6. Hei, ja du kan tro jeg plages med bloggen for tiden. Lurer på om det er PCèn eller bloggen, men tror det må være begge deler; Får ikke publisert fra bærbar PC, får ikke merket skrifta og får dermed ikke endret på skriftstørrelsen osv., også fra bærbar PC. Når jeg laster opp bilder fra Picasa ser det helt flott ut, men i neste øyeblikk vises ikke bildene, bare ruter med kryss inni. Jeg får heller ikke justert og plassert teksten slik jeg ønsker å ha den, det blir altfor store mellomrom mellom bilde og tekst. Ble så lei hele greia her om dagen at jeg vurdert å slutte med hele blogginga:((
    Lurt med urtehagen din, slik som været skifter nå må man nok ha slike "inn og ut" vekster.
    I helga skal vi sette potet, om det blir i solskinn eller i sluddbyger gjenstår å se.
    Ei fin helg til deg Anne! Klems:)

    SvarSlett
  7. Hei hie
    Ja, det er en del skatter man får ta og føle på ;-)
    Barnestolen er skikkelig gammel og jeg mener prisen er ca kr 400,-
    Klem

    SvarSlett
  8. Smart med mobil urtehage. Her er heller ikke være noe å skryte av for tiden. Regn og kaldt. eneste trøsten er at det er fint syvær.

    Jeg hadde også trøbbel med bloggen en dag. Fikk ikke kommentert og heller ikke logget meg inn.

    Ha en fin helg.

    Astrid

    SvarSlett
  9. Hei Anne;)
    Så koselig og ha plantene inne da, hihi, bare og se slik på det, været får vi ikke gjort noe med nei;))
    Selv om snø nå er litt drøyt! Her har vi bøtter med regn, men da er det veldig koselig inne syns jeg ♥

    Har litt trøbbel med blogger innimellom, men det går som regel greit... men hører flere har problemer...

    Ha en finfin helg;)

    Klme Line

    SvarSlett
  10. Mobil urtehage er smart, håper du snart kan ha den ute hele tiden. Jeg har ikke fått kjøpt inn årets urter, pleier å få dem direkte fra et urtegartneri.
    Ang blogger har jeg ikke de problemene flere har hatt, men har i kjempelang tid dessverre mistet minibilde av siste innlegg i bloggene mine. Det er irriterende...

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for kommentaren din :o)
Har du ikke egen blogg markerer du bare for "anonym"