søndag 15. mai 2011

Nærmer seg dagen da Alle vil ha godt vær


17.mai vil ALLE i hele Norge ha det nydeligste været, med sol og varme.

Ifjor var vi superheldig i nordnorge, solen skinte fra en alldeles skyfri himmel, og for første gang siden jeg fikk bunaden (ca 25 år siden) måtte jeg gå *naken* under!
Og ALLE i Tromsø var enig i at det nok går en *mannsalder* til før vi får et slikt 17.mai-vær


I år ser det ut for at vi kan bli omtrent nesten like heldig, men må kanskje ha litt mer under da, hihi :O)

Malte dette bunadparet på treplate for mange år siden, men nå ser jeg at de ikke er helt ferdige, mangler litt dusker og div.på bunadene men søte likevel da.

Ha en superfin dag alle sammen
:O)


7 kommentarer:

  1. Ja , nå har vi hatt regn uabrutt i noen dager og nå skinner sola. Regnet har gjort godt , men vi tåler fint noen dager med sol nå :)
    18. mai har vi åpent hus for jenta vår som blir 13 år og da håper vi på utevær med grilling og kos :)
    Så flink du er til alt mulig ...rosemaling også !
    Ønsker deg en nydelig 17. mai , med vær til å "gå naken" under bunaden i !
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  2. Jamen det blei jo så varmt uansett at æ fikk utslett av stakken!!! Så no har æ sydd bomulls underskjørt og det gikk helt fint sist helg da sola også skinte:-) No e utemøblene tatt frem og vasket, så her blir det kaffe etterhvert..hele sommeren.. Klem

    SvarSlett
  3. Så flink du er til å male! Det motivet var kjempeflott! Bare sjarmerende at det ikke er helt ferdig synes nå jeg da:)

    I dag har jeg trukket vinner av give awayen min og random org trakk ditt nummer! send meg adressen din så kommer gave i posten:)fiolkransen@hotmail.com

    Klem fra Thea

    SvarSlett
  4. Gøy at det ble nettopp deg, Anne! Jeg sender deg en pakke i løpet av uka:)

    Håper du også får en kjempeflott 17.mai feiring!

    Klem fra Thea

    SvarSlett
  5. Duuu, så fint! Så flink du er å male! Og syltetøyet under,, snakk om fristelse :). Skulle gjort samme, men vi har vært på langhelg i vogna,, skikkelig jobbhelg! Er av i armene etter å male,, og hva venter hjemme?? jo mere av sorten,, hehe :).

    Håper vi får 17. slik som fjor-året. Det var spesielt :). Skjønner du har programmet klart for dagen. Kos med tradisjoner. Vi bruker dagen sammen med ett vennepar, Kaker og pølsefest,, samt togene og kafetur i byen.. gleder meg :).

    Bærbusker klarer du! Klart! Rips og bringebær kjøpte jeg på Plantasjen,, og solbæren, den hentet jeg i skogen på Vollan! Svigersøster hadde sett den stå der, vill! Vi gikk å hentet den :)

    Klemmer :)

    SvarSlett
  6. Hei og hopp! Så flott den var! Jammen skal vi ikke klage på været vi har hatt i det siste, men det hadde vært fint med en varm 17. mai i år og. Lurer på om vi skal kjøpe bunad til lillepia, men hun fåår vel bare brukt den en gang...

    Ha en fin 17. mai!

    SvarSlett
  7. Hei igjen :)

    Slettnes ser fin ut,, trives dere der? Vi ligger i Malangen på Staff camping, og joda, vi har også spikertelt. Tror ikke malt vogn er såå bra,, hehe :). De vurderer for øvrig å avvikle campingen, så da må vi finne ny plass. Da fant vi Slettnes som aktuell kandidat,, men vet ikke sikkert. Tror ikke avviklingen vil skje (evt) så hurtig at det blir noe flytting i år. Håper ikke det skjer, for vi trives utrolig godt der,, vært i alle år siden vi møttes og stedet egner seg godt til sommer som vintercamp :).

    Må forresten legge til noe med de bærbuskene,, da vi hentet solbæren i skogen på vollan, vasset vi gjennom bringebærris... som jeg hadde kjøpt og betalt for på Plantasjen. Er såå lur innimellom hoho :)

    Ha en flott dag! Ser ut til å bli nok en strålende :)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for kommentaren din :o)
Har du ikke egen blogg markerer du bare for "anonym"